Kutya csoport

Csoport filozófia:

„ Akármiben különbözünk is,
A közös bennünk, hogy szeretni vágyunk,
És azt is szeretnénk, hogy szeressenek”
(Hazrat Inayat Khan)
Csoportunk 2011 szeptemberében alakult. Azóta dolgozunk mi óvónők együtt. Dajkánk változott többször az évek alatt, de mára a felnőttek személye állandósult. Pozitív gondolkodás és az életöröm elengedhetetlen feltétele a mindennapi életünknek, ezért az ölelés és a jókedv fontosságát szem előtt tartva végezzük mindennapi munkánkat.
Játékék és a foglalkozások zöme a családias, biztonságos, barátságos, otthonosan berendezett tágas és fényes csoportszobában történik. A gyermekekkel való kapcsolatunk szempontjából elsődleges feladatunk az érzelmi biztonság megteremtése, megőrzése, a kölcsönös megbecsülés, tisztelet, empátia és szeretet kialakítása. Gyermekközpontú szemléletünket, határozott, és következetes nevelésünket áthatja a feltétel nélküli szeretet és a humor. Csoportunknak zárt facebook közössége van, ahol látható a naponta, hetente felrakott fotók, videók alapján valóban biztosítjuk a szülők számára azt az érzést, hogy biztonságban tudhatják a gyermeküket. Nem gyermekmegőrző, nem játszóház! Ez itt egy nagy család, ahol a legfontosabb feladatunk a gyermek.
Csoportunkban 2,5 – 7 éves korú gyermekeket vannak. Vegyes életkorú csoportban tágabb lehetőség nyílik a gyermekekkel való egyéni bánásmódra, a differenciálásra, szociális feladatok is könnyebben megvalósíthatók.
 Vidám, szeretetteljes légkörben biztosítjuk a gyermekek fő tevékenységi formáját, a játékot, mely az óvodás korú gyermek legfontosabb és legfejlesztőbb tevékenysége. Az óvodai nevelés leghatékonyabb eszköze. Fontosnak tartjuk, hogy a játék gazdagítsa személyiségét, erősítse bennük az összetartozás élményét.
Nagy hangsúlyt fektetünk az egészséges és környezettudatos életmódra, a mindennapos sportfoglalkozásokra és a mozgásfejlesztésre. A gondozás és egészséges életmódra nevelés az óvodai nevelés egyik alapvető tevékenysége. A kisgyermek olyan szükségletét igyekszik kielégíteni, mely elősegíti növekedését, fejlődését, hozzájárul egészségének megőrzéséhez, jó közérzetéhez, egészséges életmódjának kialakításához, vagyis az egész személyiség alakulásához.
Óvodánk udvara az egészséges életmódra nevelés egyik színtere. Változatos mozgáslehetőséget biztosítunk a gyermekeknek (rollerezés, biciklizés, motorozás. Homokozóhoz játékeszközöket biztosítunk. Jó időben, rossz időben is eleget mozognak a gyerekeink, az udvar és a benne lévő játékszerek a gyerekek játékát és mozgás fejlődését segítik elő.
Nálunk kiemelt szerepet kapnak a kézműves tevékenységek. Mindennapi nevelőmunkánk során játékba integrált korszerű, cselekvő, felfedező, alkotó képességet, kreativitást elősegítő tevékenységet kezdeményezünk.  
Fokozott figyelmet fordítunk a szociális és kulturális különbözőségek mellett a gyermekek életkori és egyéni sajátosságainak, képességeinek, fejlettségének megfelelő egyéni foglalkoztatásra. Minden gyermekkel van idő beszélgetni, foglalkozni, oda figyelni, játszani, egyéni képességeket fejleszteni. A tevékenységek interaktív formában, játékos érdeklődést felkeltő és megtartó, szabadon választható foglalatosság a gyermekeinknek. Tevékenységünket minden héten az aktuális téma köré tervezzük. Foglalkozások során a gyermekek új ismeretek birtokába jutnak és fejlesztő képességüket mesékkel, versekkel, dalokkal átszőtt játékos tevékenységek lehetőséget adnak az adott téma feldolgozására, részletes megismerésére. Csoportunkban a gyerekek a vizualitás legkülönbözőbb eszközeivel ismerkednek meg. Folyamatosan használják őket.  Pedagógiai programunk tükrözi gyermek szeretetünket, tudásunkat, a gyermekek iránt érzett felelősségünket, segítőkészségünket, melyek meghatározzák nevelőmunkánkat.
Napirendünk a gyermekek fejlődési szintjéhez, szokásaihoz, élettani sajátosságaihoz, és az évszakok, ünnepeink köré épül.
Rendszeres programjaink: hosszú séták a szabadban, kirándulások, Mihály nap, Márton nap, adventi időszak, Mikulás, Luca napi kotyolás, Karácsony, farsang, kiszeégetés, március 15, húsvét, anyák napja, májusfaállítás, évzáró/ballagás, gyermekhét. Nevelésünk célja a néphagyományok megőrzése, óvása, erősítése, átörökítése, illetve a magatartásmód alapjainak lerakása.   
Mindig szükség van a szülők és óvónők együttműködésére a hatékony fejlődés eléréséhez. Igyekszünk figyelembe venni a szülők kéréseit. Elfogadjuk a családi nevelés létjogosultságát és kiegészítjük azt. Célunk, hogy az óvodai élet 3 év alatt a szülők és a nevelők között egy egymást tisztelő, segítő kapcsolat alakuljon ki a gyermek fejlődése érdekében. Nagyon fontosnak tartjuk a folyamatos kommunikációt szülők, nevelők között. Kölcsönös, őszinte kapcsolatra törekszünk. Az óvodai nevelés a családi neveléssel együtt, azt kiegészítve szolgálja a gyermek fejlődését. A családokra is van időnk, hisz közösen, közös célért dolgozunk. Nálunk a gyermek van középpontban, az ő segítése és fejlesztése mindannyiunk legfontosabb célja.   
Pedagógiai célunk, hogy a gyermekek óvodai élete során tágítsuk érdeklődési körüket, fejlesszük önbizalmukat, és önállóságra neveljük őket. Nagy hangsúlyt fektetünk azoknak a területeknek a tervszerű fejlesztésére, melyek biztosítják a gyermekek sikeres iskolai felvételét és beilleszkedésüket. Az utolsó nevelési évben a foglalkozások központi elemét az iskola előkészítés képezi, amelyet a délutáni pihenőt követően, alvásidőben biztosítunk a nagycsoportos óvodások számára.
A gyermekek igényeit, egyéniségüket, érdekeit előtérbe helyezve végezzük munkánkat!
Célunk egy olyan befogadó, szeretetteljes közeget létre hozni, ahol a sok játékon felül a gyerekek barátokat szereznek, kibontakoztatják személyiségüket, egyéni képességeikhez mérten fejlődhetnek és örömüket lelik az óvodás éveikben.
„ A gyermekeket tiszteletben kell fogadni, szeretetben kell nevelni és szabadságban kell elbocsátani” (Rudolf Steiner)
 

Récsei Mónika

Óvónő

Bakó-Makai Mariann

Óvónő

Pálfiné Rácsai Ildikó

Dajka

Mindennapjaink képekben