Lovacska csoport

Csoportfilozófia: 

„Önmagában véve, senki sem szép vagy rút, jó vagy rossz, jelentős vagy tompa szellem, hiszen az ember értéke attól függ, hisznek, vagy kételkednek benne.”
                                                                                      (Robert Musli)

Az óvodapedagógusok neve: Wetzl Judit, Bucher Klára
Dajka:                                    Sirokné Sell Rozália                                    

Csoportszervezési forma:      vegyes életkorú (2,5 – 6,5 éves korig)

 A csoporton belüli munkánkra az összetartó erő, az azonos értékrendszer képviselete, a következetes nevelési attitűd, valamint a határozott szokás-szabályrendszer kialakítása, megismertetése és a gyakorlatban való alkalmazása jellemző. Ennek köszönhetően gyerekeink különféle élethelyzetekben bátran, sikeresen helytállnak.
 A nevelési – oktatási stratégiákat, módszereket, eszközöket, munkaformákat, munkaszervezési formákat, hatékonyan használjuk és alkalmazzuk a mindennapi gyakorlatban. A projekt- és tématerveink a gyerekek életkorának, képességeinek, személyiségének, az előzetes szintfelmérés eredményeinek figyelembe vételével készülnek. A felhasznált módszereket, munkaformákat, eszközöket tudatosan választjuk céljainknak megfelelően. Differenciálunk, ami szolgálja a felzárkóztatást és a tehetséggondozást is.
Fontosnak tartjuk, hogy a tevékenységek során megvalósuló személyiségfejlődéshez nyugodt környezetet, bizalommal teli légkört biztosítsunk, figyelembe véve a gyerekek aktuális fizikai és mentális állapotát is. Legalapvetőbb céljaink egyike a gyerek – szülő – óvónő kölcsönös bizalmon és tiszteleten alapuló kapcsolatának kiépítése és fenntartása a gyermekek személyiségfejlődésének kiteljesedése érdekében.  Külső kapcsolatrendszerünk szerteágazó. Nyitottak vagyunk több szervezet és segítő személy irányába Az így kiépített kapcsolatainkat használjunk fel arra, hogy minél több oldalról tudjuk megtámogatni, megerősíteni a gyerekek ismeretszerzési folyamatait sokoldalú személyiségfejlődésük érdekében, és a szakmai megújuláshoz is segítséget kapunk.
Csoportunkra jellemző a magas szintű játéktevékenység. Ennek két oka van: a nagyok példaadó tevékenysége minta a kisebbek számára, valamint a folyamatos tízórai lehetőséget biztosít a játékidő védelmére.
A játékszint meghatározó eleme a szerepjáték, mellette a nagyobbaknál a szabályjátékok is megjelennek, a legkisebbeknél pedig a konstruáló játék a domináns. Jellemző az ezek közötti szabad átjárás. Innovációs törekvéseink eredménye, hogy játéktárunkat folyamatosan bővíthetjük újabb eszközökkel.
 Nemcsak az óvodában, hanem óvodán kívüli tevékenységek szervezésével is igyekszünk olyan pedagógiai helyzeteket teremteni, amelyek elősegítik a közösség kialakulását, a másság elfogadását, a gyerekek értelmi, mentális, erkölcsi és szociális fejlődését.
Különféle programokat – kirándulásokat szervezünk a környező erdőkben (Gemenc, Bátaapáti, Sötétvölgy, Mórágy); lovardába (Mórágy); múzeumba (Wosinsky Mór Megyei Múzeum); könyvtárba (Keresztély Gyula Városi Könyvtár); Fekete Gólya Házba (Báta); Morzsu egyesület eseményeire.
Szakmai szempontból különösen büszkék lehetünk a külső világ tevékeny megismerését segítő programjainkra: a néphagyományok tovább örökítése, az egészséges életmódra nevelés és a kézimunka - ábrázolás tartalmak gyermekközpontú közvetítésének kreatív módszereire, munkaformáira. A nyitott tanulási formákat (például: kooperatív tanulás páros, illetve mikrocsoportos formákban) a nevelési - oktatási folyamatban hatékonyan alkalmazzuk.
Délutánonként fejlesztjük az életkoruktól némely területen elmaradt gyermekek készségeit, képességeit a következő területeken: mozgás, szociális területek megerősítése, kognitív és anyanyelvi képességek.
A csoporton belül olyan hatékony szokás- és szabályrendszert alakítottunk ki következetes munkával, amely elősegíti a konfliktuskezelési technikák alkalmazásának  szükségességét. Fontosnak tartjuk az egymás iránti toleranciát, akár gyerek, akár felnőtt szinten.
Célunk és feladatunk olyan munkát végezni, mely lehetőséget teremt arra, hogy a 35 éves pedagógusi pályán szerzett tapasztalatainkat alkotó módon hasznosítsuk. Ahol megmutathatjuk, milyen módon lehet ebben a bonyolultnak tűnő életben megtalálni a helyes utat, megtartani hitünket, elkerülni a buktatókat.
 

Bucher Klára

Óvónő

Wetzl Judit

Óvónő

Sirokné Sell Rozália

Dajka

Mindennapjaink képekben