Oroszlán csoport

Csoportfilozófia:

Otthonosan berendezett csoportszobában, családias, szeretetteljes légkörben várjuk a 2,5-7 éves korú gyermekeket. Nagyon fontos számunkra, hogy a gyermekek mihamarabb biztonságban és jól érezzék magukat nálunk.
A csoportunkban kompetencia alapú nevelés folyik. Tevékenységeink a tűz, víz, föld, levegő témakörökre épül. Építünk a gyermeki kíváncsiságra, törekszünk arra, hogy a játékokon keresztül, tapasztalás útján bővítsük ismereteiket, ezzel is elősegítve a gyermekek képességeinek fejlődését. Igyekszünk minél több olyan tevékenységet szervezni, melyek által az ismereteiket tapasztalás útján szerezhetik meg a gyerekek. Kísérleteztünk már tűzzel, a vízzel, a földdel és a levegővel is. A gyerekek nagyon élvezik ezeket a foglalkozásokat, tevékenyen vesznek részt. Hisszük, hogy így sokkal könnyebben elsajátítják az ismereteket. Játékba ágyazott tanulás során fejlődnek készségeik, képességeik.
Az óvodába lépéstől kezdve önállóságra neveljük gyermekeinket, biztosítjuk a feltételeket ahhoz, hogy minden kisgyermek saját, egyéni képességeihez mérten fejlődhessen, segítjük őket felkészíteni az iskolai életre.
Csoportunkban mindennaposak a kézműves tevékenységek: rajzolás, színezés, festés, vágás, ragasztás. Alkotás közben hagyjuk kibontakozni a gyermekeket, kreativitásuk, fantáziájuk, tehetségük szárnyalhat.
Fontosnak tartjuk a mozgást, minden nap lehetőséget teremtünk arra, hogy a gyermekeink mozgásfejlődését segítsük. A csoportszoba, a tornaterem és az udvar adta lehetőségeket kihasználva tervezünk olyan játékos tevékenységeket, mellyel a fejlődésüket biztosítani tudjuk. A mindennapos testnevelésbe beépítettünk jóga gyakorlatokat.
A néphagyományok megismertetését, megőrzését fontosnak tartjuk. Célunk, hogy a hagyományok átadásával mindezt elősegíthetjük.
Színes programjaink vannak: Mihály nap, Márton nap, adventi készülődés, Mikulás, Luca nap, karácsonyvárás, Medve nap, farsang, kiszeégetés, Március 15, húsvéti készülődés, anyák napja, gyermekhét, nagycsoportosok búcsúztatása. Mindezek mellett sokat sétálunk, és tanév végén a szülőkkel együtt kirándulunk.
Figyelembe vesszük a gyermekek sajátos igényeit, és a gyerekeket is empátiára neveljük.
„A gyermek olyan, mintegy pillangó a szélben.
Néhány magasabbra tud repülni, mint mások,
de mindegyik a legjobb  tudása szerint repül.
Miért hasonlítanád össze őket?
Mindegyik más.
Mindegyik különleges.
Mindegyik gyönyörű.”
(ismeretlen szerző)
Fontosnak tartjuk, hogy a szülőkkel együtt, közösen, összhangban valósuljon meg a gyermekek nevelése. Ehhez elengedhetetlen a kölcsönös bizalom, egymás iránti tisztelet a gyermekek személyiségének fejlődése érdekében.

Révész Petra

Óvónő

Simondi Krisztina

Dajka

Mindennapjaink képekben